streda 5. februára 2014

Tichý život zátiší

Aj 15 minút písania denne počas doby štyroch dní má pozitívny vplyv na vaše duševné zdravie. Aj 15 minút písania denne počas doby štyroch dní má pozitívny vplyv na vaše duševné zdravie. Aj 15 minút písania denne počas doby štyroch dní má pozitívny vplyv na vaše duševné zdravie. /.../ Keby som danú vetu písala 15 minút denne počas doby štyroch dní, bude to mať pozitívny vplyv na moje duševné zdravie? Podvádzam. Žiadne písanie. Copy-paste, hneď trikrát po sebe. 

Mám zbierku budíkov, ktoré nesmú byť natiahnuté, lebo strašne dupú. Tikajú. "Najradšej mám zajtrajší deň: dni čiernych, nehlučných melónov. Keď do nich zarežete, nepočuť nijaký zvuk a majú sladučkú chuť. Sú mimoriadne vhodné na výrobu vecí, ktoré nevydávajú nijaký zvuk. Spomínam si na jedného muža, čo robil z čiernych, nehlučných melónov hodiny a tie nevydávali nijaký zvuk."

Dnes sú písmená príliš hlučné, asi som stretla priveľa ľudí plných seba samých, príliš natiahnutých, ako tie budíky... alebo len osamelých. Rada počúvam, všetko je plné príbehov, ale keby som dnes posielala listy - boli by to len prázdne obálky. 

A: naozaj veľmi sa mi páči slovo zátišie. Je nehlučné. Ale už stačilo tikotu, myslím.
Úryvok: Richard Brautigan: V melónovom cukre.

2 komentáre:

  1. Tento komentár bol odstránený správcom blogu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Prepac, tarbavy prst moc po obrazovke iphonu nevie este klzat, omylom som vymazala Tvoje mile slova. Mne sa zas viac paci ceska verzia Melonoveho cukru, toz asi bude to daky jazykovy paradox;) ale ta slovenska verzia je vizualne celkom zaujimava, teda ta, co vydalo Artforum v 2011tom:)

      Odstrániť